tirsdag 7. juni 2011

Trening i regnvær + helga vår med en videosnutt i skogen

Mandag(i forrige uke) la vi i vei til rallytrening, det var skikkelig regnvær og jeg hadde egentlig lyst å la være. Men tenkte at vi får trosse været, det var jo siste trening med "klubben" før sommeren. Og hvem har vell vondt av litt regn. Gibson fikk på seg regndressen så hadde jeg hvertfall litt mer sjangs for at han syns det er gøy å jobbe i regnvær. Ghita hadde bygget to baner denne gangen og den første banen tok vi mens Cora var på den andre banen. Det så ikke ut til å bry ham at Cora var der, det var verre med regnet. Han måtte riste seg annen hver meter, selv om han hadde regndress på!! Så det gikk litt treigt kan man si.
Fikk en pause i bilen før vi ville prøve den andre banen også. Nå var han litt mer med, og jeg fikk han til og med ned i dekk selv om det var pytter i banen. Gerd Marit oppfordret oss til å ta den to ganger, og da ble enda bedre. Jeg tok meg selv i å kansje snakke litt lite og merker at med en gang jeg snakker mer mens vi går så gjør han det mye bedre. Alt i alt er jeg fornøyd med trening selv om vi har hatt bedre dager!!

Det har vært skikkelig møkkavær den siste tiden, og nå var vi såå leie av regn. Fredag kom det endelig sol. Det var så deilig. Vi hadde en herlig formiddagstur i hundeskogen med India.

Siden jeg jobbet i helga skjedde det ikke så mye da.
Jeg kan jo ikke la være å fortelle om lørdagens hendelse i skogen. Var en tur i Sørmarka om ettermiddagen. Slapp Gibson løs og jeg og Henning gikk å snakket om hvor deilig det var å være i skogen. Vi var ikke på den vanlige plassen i Sørmarka så vi hadde området for oss selv. Gibson løp rundt og koste seg en hel del. Så ser vi at Gibson har lagt seg ned og ruller seg i noe. Åååneei!!! Hva i helsiken er det nå han har funnet å rulle seg i? Han kommer løpende mot meg og jeg kjenner søren meg drittlukta på laang vei. Han har rullet seg i tidenes diare! Kunne se ut som menneskedrit. Fysj så ekkelt!!! Han har rullet seg i ting før men har vell aldri vært så full av drit! Han hadde dap halsbånd og tape på ørene, så det var også fullt av skitt. Det samme med hele selen. Fikk han i bånd og så begynte spørsmålet om hvordan vi skulle få denne dritthunden med oss hjem. Vi hadde jo ikke lyst å ta ham i bilen. Både jeg og Henning hadde mest lyst å bare binde ham i et tre og gå. Haha.. neida vi kunne jo ikke gjøre det. Det ble til at Henning og Gibson måtte gå hjem fra skogen, mens jeg måtte ta den planlagte handleturen. Det er heldigvis ikke lenger enn en halv time å gå hjem.
Da jeg kom hjem fra handelen var Henning i full gang med dusjing av Gibson. Han måtte vaskes med såpe ikke bare 1 og 2 ganger, men hele 6 ganger før han ikke luktet dritt lenger. Selen og båndet fikk seg 2 runder i vaskemaskinen. Så nå håper jeg at det er leenge til neste gang han har tenkt å finne drit å rulle seg i!

Legger med en liten videosnutt fra torsdag, da vi var på en herlig tur i skogen innimellom alle regnbygene.

post signature

5 kommentarer:

  1. Herlig film - han går virkelig inn for oppgaven med den pinnen, og å pløye/gjødsle marka!

    Hørtes helt grusomt ut med den andre turen deres - isj!

    Vi skal nok få til litt trening nå som den varme delen av sommeren starter (når det nå enn måtte bli :))

    SvarSlett
  2. kule søte Gibson! Ser levende for meg at Embla glatt kunne tatt samme vri som Gibson om ho fann slike ifølge henne godsaker yukk !

    Satser på at me får til litt uoffisielle rallytreninger iløpet av sumaren :D

    SvarSlett
  3. Hihi, så ut som han koste seg skikkelig i skogen :D

    Den lørdagsturen hørtes illeluktende ut sier jeg bare. Men er jo gjerne slik at jo mer dritt det lukter, dess mer fristende blir det å rulle seg i. Desverre..

    Men høres jo ut som dere har mange andre fine turer da:)
    Og en trening i regnvær hvor man får til ting, fortjener man en ekstra klapp på skulderen syns jeg, både hund og eier :-)

    SvarSlett
  4. Ååå,så ekkelt med den bæsje-historien... Off :D Nadira hadde sikkert gjort det samme som Gibson hun også, hun skal gni seg i alt som lukter, alt fra nyvaskede klær som henger på snora til døde fugler og bæsj... Urhk :p En gang rullet hun seg i tjære nede ved sjøen, det var et lite h****te å få av igjen...!

    Herlig film av Gibson da! :)

    SvarSlett
  5. Åå så kjekt med så mange kommentarer :)

    Gerd Marit og Gunn: Gleder meg til treninger. Jeg må henge i nå hvis jeg skal klare holde fylle med dere. Dere har kommet et stykke lenger enn oss allerede...

    Ane: Ja desverre virker det slik at jo mer dritt det lukter jo bedre er det. Æsj... får bare krysse fingrer for at det er lenge til neste gang.

    Gry: Så du også har en hund som liker å knikke seg i godlukt?:) Her er det spesielt det som lukter dritt. Ikke rene ting... Tjære ser jeg for meg var litt av et kapittel å få av!!

    SvarSlett