mandag 20. juni 2011

Strandtur

I pinsen var vi på en strandtur med Cora og Embla. Der tok jeg et par videosnutter og noen bilder med mobilen. Hundene koste seg på stranden selv om Gibson ble en smule besatt av en ball leke som Gerd Marit hadde med seg.

Først var det Cora som lekte med den.

Cora blir ivrig når Gerd Marit bruker for lang tid

Så fikk Gibson låne den litt og da prøvde han bare å grave den ned, men endte hele tiden opp med å skyve den ut av hullet mens han skulle grave det stort nok. Raringen..

Foto0441
Cora

Foto0432
Gerd Marit deler ut godteri, da kan alle tre sitte fint

Foto0439
”Kom igjen få den ballen!!”

Foto0438
”Jeg vet at hun har den der”

Foto0435
”Hun lurer ikke meg så da får jeg prøve å få fatt i den selv”

Så et par mobilbilder fra en annen tur vi hadde i skogen med India. Vi satte oss ned på en benk og begge hundene la seg i gresset og tygget på pinne.
Foto0421
India

Hehe..typisk pinscher stil
Foto0424

Foto0427
Gibson

Fredag formiddag var vi i hundeskogen med India og igår var vi i hundeskogen med India og Cora. For Gibson sin del skjedde det ingenting på lørdag annet enn rolig båndtur, og han var avslappet fra morgenen av. Deilig med slike dager. 
Likevell hadde han problemer med å finne roen etter turen igår. Han var stresset, og med en gang stresset kommer frem er han mer var på lyder. Heldigvis går han ikke å gjemmer seg og kommer raskere ut av de enn før, men vi ser at han blir berørt av det og står med flate ører og halen ned. Så idag blir det bare ro.
Generellt sett er han mye bedre enn det han var for en stund tilbake siden, men det viser bare at vi fortsatt må være veldig bevisste i forhold til ro og hvor mye som skjer.

4 kommentarer:

  1. Se der kom de jo :) Valgte å kjøre de uten lyd, for jeg tror jo at jeg ikke klarte å holde kjeft mens det sto på :)

    Tror nok at stressnivået til Gibson var høyt etter turen på lørdag, syntes han var en tålmodig sjel, men kunne se at han ble mer irritert på India på slutten enn i starten. Men når dere kjenner han og vet hva og hvor mye han tåler må dere jo ta hensyn til det, men samtidig tøye grensene hans når han er sånn slik at reaksjonsmønsteret ikke blir forsterket. Jeg synes han er mer kontaktsøkende overfor folk nå enn han var tidligere - eller er det bare meg?¨Eller er han bare blitt "voksen"? En godgutt er han jo uansett - og det var da koselig at han ville være kompis med meg på stranda (eller var det bare de materielle veridene han gikk etter???)

    SvarSlett
  2. Kunne ikke høre du snakket :)

    Ja det var nok turen på søndag som gjorde det. Men ellers så tror jeg du har rett i at han kansje er litt mer kontaktsøkende i forhold til før. Hehe.. på stranda må jeg nok skuffe deg og si at det var ballen han ville ha. Men jeg er sikker på han vil være kompis med deg også :) Han overrasker av og til, her en dag koste han plutselig skikkelig med en han ikke kjenner som han bare har sett en gang eller to før. Da forstod jeg ingenting. Jeg tror at Iharmoni hjelper på stressnivået så de skal vi fortsette med en stund til :)

    SvarSlett
  3. Så søte og fine filmer :)

    Et veldig godt tegn hvis han reagerer på lyder men kommer ut av det raskere enn tidligere.
    Viser jo at stressnivået kanskje ikke går like høyt som det har gjort.

    Kan kanskje være lurt å avslutte slike turer med et godbitsøk i hagen, eller der man er før man reiser hjem, det kan roe ned og få ned stresset.
    Eller bare korte ned turen litt ( nå vet ikke jeg hvor lang tur det var )
    Kan for lite om dette, bare lest litt rundt. Tyggeben skal også være bra, men det vet du sikkert alt :)

    Misunner dere disse turene altså, høres og ser veldig koselig ut :-D

    SvarSlett
  4. Takk Ane. Enig det er et godt tegn at stressnivået ikke går like høyt. Vi hadde tordnevær også her en dag, det kom han seg fint gjennom uten å reagere for mye. Så det er virkelig fremgang.
    Godbitsøk er kansje ikke så dumt, turen er 45-60 min alt etter hvor mye jabb og hvilket tempo vi går i. Tyggeben har jeg prøvd litt i det siste, og det ser ut til å roe ned når vi kommer inn. Tusen takk for tips ;)

    SvarSlett