fredag 24. juni 2011

Rallytrening 21.06.11


Tirsdag var vi å trente rally med Cora og Embla. Lenge siden jeg og Gibson har trent nå. Jeg og Gibson startet, men han var overhodet ikke med. Så jeg sa at jeg tror han får gå en tur i bilen. Men Gerd Marit og Gunn sa at jeg måtte prøve med litt kontakttrening først. Det gjorde vi noen minutter og da kom lyset på!!
Var ganske så flink også. Andre runden har jeg på film, den ble ikke like bra. Men heller ikke så verst. Jeg ser godt hva vi skal jobbe med. Her slurver han med sittene, men det er ikke mer enn noen repitisjoner slik det skal være så er det på plass igjen. Han vet jo hvordan det egentlig skal være. Så fikk jeg tips av de andre om at godbitene skal gis fra venstre, for Gibson strekker seg foran når jeg går. Så det skal jeg innføre nå. Jeg skulle også ønske at fri ved fot var nærmere foten. Jeg vet at det er godkjent som det er nå, men det er mye stiligere å se på når de går klistret. Men hvordan trene inn det da?
Her kommer videoen av 2 runden vår:

Jeg hadde også med kamera så det ble noen bilder av de andre.

Først et par av Gunn og Emla. Jeg filmet også når de gikk, men den ble desverre ikke så bra for jeg måtte snu meg noen ganger å sjekke at ungene som gikk forbi ikke gikk bort til Gibson som lå bundet rundt treet. Og når jeg snudde meg snudde jeg kamera også Smilefjes
DSC_0972

DSC_0973

Cora og Gerd Marit:

DSC_0985

DSC_0986

Og noen bilder av dyra på vent

DSC_0956


DSC_0003

DSC_0959


Fiineste gutten min :
DSC_0964

DSC_0969

DSC_0012

DSC_0015

9 kommentarer:

  1. Koss trene inn nærmare FVF? Belønne KVAR gong han går nærme deg. Starte fra utganssstilling og belønne dei startane som er nærme deg, og sette klare kriterier for belønning.

    Og et STORT tips, sjølv om dette var trening; ALDRI spring i banen med mindre det står springmarsj. Etter siste øvelsen, enkel 8, springer du i mål, og der ville du ha diska. Utfra ein kjapp cirkarekning ville du her fått 190 poeng uten at eg høyrer om du gir dobbeltkommandoar andre plasser enn der eg SER at det blir dobbeltkommando.

    Det ville blitt høgare poengsum hvis du hadde gitt han langt nok bånd, men du diska altså pga at du sprang i mål.

    Endå høgare poengsum hvis du hadde fått han med deg i heilomvendingen der han står og kikker vekk frå deg. Det beste er å heilgardere seg og snakke med hunden rundt ei slik vending.

    Totalt sett, kan eg IKKJE FORSTÅ koffor ikkje dåkken deltar på konkurransar, det er ikkje problematisk å legge til rette for dåkken til og fra banen på konkurranse...

    Bra jobba! :-)

    SvarSlett
  2. Fy søren :D For det første: dere var jo råååflinke på rallyen. Stemmer i med Kari Anne, dere må melde på til konkurranse!

    Nyydelige bilder av vakringen, flott blikk på det nederste bildet, storsjarmør :)

    SvarSlett
  3. Kari Anne: Tusen takk for tilbakemelding og tips du kommer med :-) Å løpe i mål er ubevisst,så bra at du sier det så gjør jeg hvertfall ikke det igjen!! Kjempefint å få tilbakemeldinger på hva jeg ikke gjør riktig og hvordan jeg kan gjøre det bedre neste gang.
    Jeg har tenkt at vi ikke er gode nok for konkurranse ennå, men ser at det kan være lurt å bare hoppe i det. Jeg gruer meg vell ikke mindre med tiden... skummelt syns jeg :-)

    Ane: Tusen takk ;)

    SvarSlett
  4. Der kan du se og høre Monica. Det er bare å hive seg med! Glemte jo helt at jeg hadde den første runden deres på min mobil - sender linken på mail, jeg.

    Takk for god treningsøkt, og vi fikk jo godt med forstyrrelser også - både med de andre som ventet og masse unger og turgåere rundt. På filmen fra meg kan du se at Gibson fikk litt ekstra med boksen vi hadde glemt å rydde vekk også.

    Må jo bare kommentere det med å springe over mål. Vi gjorde det alle sammen og kommenterte det også - grunnen var at mål akkurat denne dagen fikk ikke plass annet enn rett under en busk :) Litt dårlig planlagt banebygging :) så for å få tjohei på slutten ble det litt sånn. Vanskelig men ikke umulig å lære å belønne fra venstre hånd - og også mye oftere på treningsbanen - i spiraler/åttere etc. Og tren på at han ikke får godbit før han forholder seg stille - så vil han slutte med å gå med snuten på hånda eller på godbitposen. Småtteri bare - gleder meg allerede til neste sommertrening :)

    SvarSlett
  5. Nå når jeg har sett begge filmene på nytt, tror jeg ikke første runden var bedre enn den andre, jeg. Men første runden til å være over måned siden sist dere gikk føltes så bra - liksom over forventningene dine? Men supert jobba :)

    SvarSlett
  6. Gerd Marit: Ser nå at den første runden ikke var bedre,kansje eg bare følte d sånn siden d va så lenge siden og forventningane va lave.
    d var ei god økt med mye forstyrrelser:) gleder meg til neste gang!!
    Ja d me å belønne fra venstre skal eg innføre m en gang og trene på d så han ikje tror han kan dytte i hånden for å få ut godbiten.

    SvarSlett
  7. trening er kjekt!
    Og dykk er flinke!

    SvarSlett
  8. Så flinke dere er! Kjempegøy å se :D

    Herlige bilder også!!

    SvarSlett
  9. Artig med bilder og video :) Jeg mistet dere en stund da hjemmesiden forsvant, men fant dere igjen via bloggen til Stretto :) Kjekt å få oppdatert linken hos meg og få fulgt med litt på hva dere driver med igjen :)

    Kos dere i sommer med trening og ferie :) Husk å sende inn gode bilder til PP, så jeg har noe å leke med ;)

    SvarSlett