tirsdag 3. november 2009

Pakke

Gibson har fått pakke i posten og får lov å åpne selv

Lurer på hva som er oppi, lukter godt gjør det hvertfall...

NAM!! Masse grisehaler, ører og oksemuskler som Monica har bestilt til meg.

mmm..dette var digg
Så et par bilder fra tur i skogen med Khan. Gibson finner alltid STORE pinner


Ellers merker vi fortsatt ingenting til alderen han er inne i. Hørte fra de som har broren til Gibson (Lucifer) at de merker han har forandret seg litt i det siste. Vanskeligere å ha med å gjøre. Det er nok siste kjønnsmodningen han er inne i. Så vi kan vell bare vente på at det kommer her også.
Gibson klarer seg veldig bra med andre hanhunder og lager aldri bråk. Noe jeg er veldig glad for. Mellom han og Khan er det han som er sjef, men det har det alltid vært. Ellers når vi er på tur utfordrer han ingen. Han har veldig godt hundespråk og det er godt å se :)
Hjemme er han blitt mer kosete, vil klenge og kose hele tiden. Ikke meg imot, for det er jo bare såå koselig. Han er stort sett roligere innendørs også, noe jeg håper fortsetter.
Eneste vi har merket i det siste er at han bøller litt når han er hjemme alene. Han lager ingen lyd. Har spurt de som bor under og de har ikke hørt noen ting. Men hvis han er hjemme alene om formiddagen uten å hatt skikkelig langtur først er han enten oppå kjøkkenbenken å ser om han finner noe eller så tar han noe papirer eller noe på stuebordet og tygger på. Sist var han på kjøkkenbenken, da dunket han ned en vannkaraffel og den dunket ett glass som knuste. Blir redd når han gjør slik, han kunne jo kuttet seg. Heldigvis gikk det bra og vi har lært å passe ekstra godt på ting. Har tatt ham i buret også noen ganger nå. Det fungerer bra. Tenker det er en overgang etter at han har sluttet å få matrester, han har sikkert lyst på mer mat. Han får nok hundemat og han får fortsatt mye hundegodis og ben så han lider ikke :-)
Agilityen har vi vært flittig innom i det siste, det er bare så kjekt. Idag var det såå møkkavær at vi hoppet over. Mye vind og regn. På torsdag passer det ikke, så blir sikkert ikke anledning denne uka. Satser på å ta en tur i neste uke igjen. Ha en fortsatt fin uke!! :-)





2 kommentarer:

  1. Jeg kan heller i agility på torsdag, da skal jeg med jobben til Karmøy :-) Vi våget oss ut i været i går da - for å gå på oppfølgingskurs etter helgen! Ikke spesielt effektiv trening når hunden vi sitte inni buskene i ly for regnet! Men, men. Kunne dere prøvd kanskje å legge godbiter utover - og inni ting når han ikke har fått seg langtur - evt inni et skoeske inni annet papir - det tar en stund og han kjeder seg ikke og går på benken, for det er jo litt skummelt hvis han skulle knuse noe!? :-o

    SvarSlett
  2. Vi legger ofte et godbitsøk før vi går ut og det har fungert veldig bra.
    Du skulle sett han her en dag. Han visste at vi skulle ut og han skulle bare bli med Henning en lufterunde først mens jeg la ut godbiter. Når jeg var ferdig gikk jeg ut for å vente og da Gibson så meg dro han slik i båndet at Henning slapp han så han kunne løpe til meg. Men han løp bare rett forbi og opp trappen for han visste hva som ventet ham..haha :-)
    Kan jo evt prøve å gi ham en kong eller noe som tar lang tid før jeg går. Skummelt at han kan knuse ting, evt får jeg sperre av stuen med et stengsel på en måte.

    SvarSlett