onsdag 23. februar 2011

Trening og diverse

 

Sist innlegg i bloggen skrev jeg om at Gibson hadde sår på poten. Det var veldig vått vær de dagene og hver gang vi hadde en liten runde gikk skorpa av igjen. Vi ble så frustrerte. Sist jeg skrev skulle vi på rallylydighet, men også dette droppet vi. Etter kommentar fra Kari Anne om at potesår hadde vanskelig for å gro når det hele tiden ble vått ble det noen rolige og kjedelige dager på Gibson. Han fikk ikke langturer eller trening. Kun korte doturer. Når det var vått ute tok vi på potesokk for å prøve å unngå at det ble verre igjen. Han hadde lampeskjerm på seg hele tida og taklet det i grunnen veldig bra.

Etter ei lita uka var han endelig klar for tur igjen og ble kvitt lampeskjermen. Såret var grodd. Neste gang klørna ble klippet filte jeg kantene også slik at vi unngår sår igjen.

I sist uke fikk vi litt snø igjen, det er jo herlig også. Det er så deilig når det er lyst ute, og sola har vært der noen dager. Selv om det er kaldt. Fredag kledde jeg meg godt og tok en to timer lang tur med Gibson og speilreflekskamera. Jeg har endelig fått det igjen fra reperasjon og tar for tiden et fotokurs over nett. Så da var det bare å ta det med på tur og få gjort januar oppgaven.

Nå har vi om blender, det var jo nydelig vær og godt lys ute så jeg ble ikke så aller verst fornøyd med bildene mine. Syns det er utrolig kjekt å lære om innstillingene på kamera og det er fasinerende at samme bildet kan se så ulike ut. Jeg liker veldig godt effekten av at motivet som er nært er klart og bakgrunnen blir uklar.

DSC_0317

DSC_0318

Gibson syns det var herlig på tur og han var i skikkelig lekemodus. Etter å ha sett oss litt om fikk han løpe fritt selv om det er båndtvang der. Men vi var jo ene og alene så da tenkte jeg at det ikke var så farlig.

DSC_0264

DSC_0348

DSC_0356 

DSC_0359

DSC_0364

haha…måtte le av disse uheldige bildene av Gibson.  Man kan ikke alltid bare være søt :)

DSC_0386

DSC_0381 
Og her viser han krokodilletennene :D

DSC_0432
DSC_0433

Mandag var vi på rallylydighetstrening. Før treningen møtte vi Cora og Gerd Marit på stranda. Og de fikk en herlig løpetur.
Når vi kom på trening var jeg veldig spent på hvordan det skulle gå siden vi har hatt lang pause fra treningen nå. Men da jeg tok Gibson ut av bilen var han i treningsmodus med en gang. Det var herlig. Han forbinder plassen med trening så da var det full fokus. Vi fikk gått banen Ghita hadde satt opp to ganger, og det gikk ikke så aller verst. Vi har langt stykke igjen, men jeg er alikevell stolt av det vi får til. Det var meg som også skulle ha trent mer… hehe.. vi brifet jo banen, men siden det er lenge siden glemte jeg fort igjen. Så jeg har mye å jobbe med jeg også.
Gleder meg til neste trening.
Gerd Marit og Cora er så tøffe at de har meldt seg på til konkurranse i mars. Jeg føler ikke vi har kommet så langt enda så det får vente en stund til. Men heiagjeng kan vi være :-)

3 kommentarer:

  1. kjempe flotte bilder! heldige Gibson som fikk løpe litt rundt, så ut som en good tur! :)

    SvarSlett
  2. Fine bilder! Og det så jo ut som det var en herlig tur i DET kanllværet! Om vi er klare - hvordan vet vi det - tja. Jerg vet det heller ikke, men det finner vi vel ut den 28.3. Trenger all den trøsten jeg kan få - så fint dere vil heie:)

    SvarSlett
  3. Så fiiin Gibson er:) Og morsomme pinnebilder :)

    SvarSlett