mandag 7. februar 2011

Helgen vår

Torsdag fikk jo Gibson lampeskjermen på seg pga såret på foten. Han syns ikke det var så gøy og slet med å finne en god liggestilling. Han elsker jo å ligge under teppe på sofaen og det var jammen ikke lett med den store skjermen i veien. Men overraskende nok så godtok han den. Han har ikke en eneste gang prøvd å ta den av.

Fredag formiddag var vi i hundeskogen med India. Christine har fri på fredagene og hvis det passer med min jobb også pleier vi ofte ta en tidlig tur i hundeskogen da. Det er så deilig å få det unnagjort. Og siden vi skulle på besøk hele kvelden var det greit at han var skikkelig luftet. Var innom kvadrat å kjøpte et par med potesokker som han kan ha på seg når vi er hjemme med han. Så får han litt fri fra skjermen også.

Lørdag ble det en tur i sørmarka om formiddagen. Før turen hadde jeg sjekket såret og så at det var kommet en liten skorpe på, denne forsvant på turen... Det er midt mellom to klør og den ene kloa knager borti såret.
Vi gikk til foreldrene til Henning på kvelden og han hadde potesokk på seg så han fikk slappet skikkelig av. Vi fant ut at vi skulle lufte oss litt utpå kvelden og gikk en tur med foreldrene til Henning og hunden deres Khan. Turen ble litt lenger enn planlagt da vi fant ut at vi gikk bort dit som leiligheten vår skal bygges. Bare synd det er såå lenge til det er ferdig. Men det ser ut som en veldig kjekk plass. Og jeg ble veldig fornøyd da jeg fant ut at det bare var å gå over brua rett ved leiligheten vår så kunne vi gå i melsheia. Juhu.. ikke mer enn maks to minutt så er vi på et stoort turområde. Og hundeskogen er jo også like i nærheten. Det blir jammen bra, får krysse fingrene for at tiden frem til høsten 2012 går fort :-)

Da vi kom hjem igjen hadde vi vell gått i ca 45 minutters tid. Gibson var blitt verre på såret og det blødde. uff.. så nå ble vi enige om at han må få rolige dager fremover slik at såret får anledning å gro. Kjedelig er det, men vil jo ikke at det skal bli enda verre.
Så idag har Gibson tilbringt hele dagen på sofaen, men unntak av 3 korte doturer i nabolaget. Og utrolig nok så har han vært veldig fornøyd med det :)

Tror det er i morgen rallylydighetstreningen begynner igjen og det hadde jo vært kjekt å få med seg. SÅ får vi prøve å begrense at det blir for mye gåing for Gibson. Så jeg håper at Gerd Marit og Cora også har tenkt seg dit?!

2 kommentarer:

  1. Jepp - vi skal på rallyen i kveld, men hadde tenkt å la henne få løpe en skikkelig runde først? Kanskje ikke så lurt for dere - så jeg tar den i forkant :)jeg kan og ta med den oppblåsbare så kan dere se om den stopper han fra å slikke såret. Da får ha hvertfall luftet de litt også. Finnes fo mennesker ei "grosalve" på apoteket - men det er kanskje det bacimycinpulveret dere snakket om var gått ut av produksjon?

    SvarSlett
  2. Nå vett ikkje eg koss såret til Gibson ser ut, men ut fra eigen erfaring med klo- eller poteskader (og dei er ikkje få, dessverre), er ro og tid det einaste som fungerer. Bacimycinpulveret har eg optimistisk prøvd fleire gonger, men uten at eg syns det fungerte særlig godt.

    Forrige poteskade til Emil trur eg tok tre eller fire veker før det blei godt igjen. Og då hadde eg til og med potesokk på når me var ute, for å skåne såret, og slik at det ikkje skulle bli vått. Er det vått, gror det ikkje særlig godt, nemlig..

    Usj, poteskader er nåke herk...

    Lykke til på rallytrening i kveld!! :-)

    SvarSlett