onsdag 13. april 2011

Uka som gikk og egentrening rally


Fredag var vi jo i hundeskogen med India og Leika. En herlig tur. Da vi kom hjem virket Gibson fornøyd med livet men han fant ikke roen. Så da jeg og Henning skulle ut en tur ble det en kort tissetur og han ble lagt i buret. Det tror jeg han trengte. Vi var ikke så seint hjemme så da ble det litt sofakos og avslapping før vi la oss.

Lørdag var en rolig dag, jeg våkna ikke før 12.30. Litt småirritert over at Henning ikke hadde vekket meg men bare stått opp. Da jeg kom i stua forstod jeg ikke hvor Henning var og tenkte først at han er vell ute med Gibson. Men neida han lå i buret sitt å sov. Etter litt mye om og men kom jeg på… aha Henning skulle på jobben en tur. Jaja så fikk hvertfall Gibson sovet lenge (og jeg..hehe). Senere ble det litt handling og siden Gibson var med ble det en rask luftig i sørmarka. Bare bort til marka og tilbake så han fikk gjort det han trengte. Kvelden ble tilbragt hjemme med film og avslapping. Gibson hadde vell en gang denne ettermiddagen der han ble litt skjelven av en lyd og gikk for å gjemme seg. Noe han ikke fikk lov til men heller ble kommandert til å legge seg.
Tror det er viktig å få gode rutiner på at han blir kommandert til å legge seg ned når vi kommer inn fra tur, enten det er båndtur eller løpetur. Han trenger den hjelpen.

Søndag startet Gibson morgenen med en kong som hadde vært i fryseren. Denne var fyllt med oppbløtet for med bittelitt leverpostei i. Han brukte over en time på den så det er jo helt genialt. Etterpå var han trøtt. Her et par bilder når han jobber med en godbitball.
DSC_0722 DSC_0723
Om ettermiddagen hadde vi et ærend i byen og Gibson ble med. Været var jo nydelig og derfor var det masse folk i byen. Vi gikk i rolig tempo og daffet rundt. Det var deilig og Gibson virket veldig avslappet. Så ble det nok en kveld avslappning.

Mandag var vi på egentrening. Gerd Marit innviterte meg og Gunn med på egentrening siden det ikke var rallytrening denne gang. Hun hadde med seg bane og skilter. Da jeg kom var Gibson med ut og ble bundet i sykkestativet mens vi gjorde klar banen. Da Gunn kom kjente han henne ikke helt igjen og hadde behov for å kjefte litt på henne. Men han fant ut senere at hun er jo ikke farlig!!Vi fikk gått banen 4 ganger, delt i to omganger. Med pause i bilen i mellom. Litt konsentrasjonsproblemer i starten, men for all del det gikk bra til tross for Cora og Emla som forstyrrelse første gangene. Ble gjort oppmerksom på at jeg faktisk tar steg på skiltet: Vri 90 høyre eller venstre. Så dette må Monica øve på!! Det var skikkelig kjekt, så dette må vi gjøre igjen!
Bilder fra Gerd Marit har jeg også fått.

IMG_0439 

Gibson sitter fint mens jeg går rundt
IMG_0443

Gunn og Embla
IMG_0448 

Gerd Marit og Cora
IMG_0455

3 kommentarer:

  1. Se der ja! Vi ser jo superproffe ut :) Og tror nok at denne typen trening ikke gjør skade på Gibsons sinn - han storkoste seg jo! Og disse jentene er jo helt "ufarlige" nå - de kan bare være litt "bitchy" hvis han kunne finne på å prøve seg på godbitene deres :)

    Nå er det påske og hytte på oss fra mandag (er planen), men hvis vi gidder kan vi klare en ny runde før da, hvis det passer. Nå er det så lenge lyst at vi evt kunne ta det på en av fotballbanene rundt her?

    SvarSlett
  2. Rallylydighet ser så kjekkt ut! Dere ser skikkelig flinke ut alle mann :)
    Synes det er utrolig kjedelig at hundeklubben her på Karmøy er så lite aktiv, kunne gjerne tenkt meg å prøvd både rallylydighet og agility. *Sukk* Det er 1,5 år siden de sa at de "snart" skulle arrangere agility-kurs liksom, men skjer det? Nope. Jeg får sende de en mase-mail tror jeg :p

    Kong med frossent innhold er forresten populært her i huset også :))

    SvarSlett
  3. Så fine bilder fra treningen, :)
    Håper at Gibson sin redsel for lyder vil avta litt etterhvert, virker som dere er kommet et stykke på vei allerede.
    Lykke til videre med treningen :)

    Og god påske!

    SvarSlett