torsdag 15. juli 2010

Ferietid :-))

 

På tide med litt blogging igjen.

Nå har jeg hatt ferie i 1 og 1/2 uka, hvor blir tiden av? Dagene går utrolig fort og nå gleder vi oss bare til å dra til Danmark på lørdag. Der håper vi det blir litt bedre sommer enn her hjemme. Vi hadde en fin dag i går, men idag er det masse regn.

Jeg har ønsket meg ny linse til kamera mitt og med litt bursdagspenger skulle Henning legge til resten som bursdagsgave. Jeg var rundt i en hel haug av butikker og endte opp med å kjøpe tamron 18-270. Jeg hadde egentlig bestemt meg for nikon 18-200, siden jeg har lånt far sin noen ganger og likt den veldig godt. Men han i butikken klarte overtale meg til at tamron sin var like bra, og så kostet den 1800 mindre. Men da jeg kom hjem og prøvde den litt sammenlignet med far sin angret jeg. Lukkertida gikk tregere, på samma innstillingen med kameraet mitt, selv om de sier at det  ikke skal være dårligere og den kommer heller ikke dårligere ut i tester på nettet. Bilder jeg prøvde ta av Gibson i fart ble også uklare så jeg fant ut jeg ville bytte den i nikon sin heller. Gikk på fotobutikken og ville bytte den. Det var da 2 dager siden jeg hadde kjøpt den andre. Det var helt i orden å bytte den, men jeg kunne ikke få pengene igjen(slik som er vanlig i veldig mange butikker idag) men måtte få en tilgodelapp. De hadde ikke Nikon si linse inne og visste ikke når de kunne få den inn, det ville ta noen uker. Aaaargghh, så forbanna irriterande. Jeg hadde gleda meg til nye linse i ferien. Ikke deres feil at jeg ombestemte meg (men på en måte så blei jeg jo overtalt til å kjøpe noe annet enn det eg egentlig hadde bestemt meg for). Jeg spurte på en veldig fin måte om de ikke kunne gjøre et unntak så jeg kunne få pengene igjen og kjøpe den i en butikk som hadde den inne så jeg fikk den til ferien. Men det gikk ikke an. JÆ drittfolk!!
Det er jo bare fordi de har lyst å være vanskelige. Kjenner jeg blir så irritert over servicen, prisen på nikon linsa skulle også være dyrere enn andre plasser og de endret plutselig prisen til enda dyrere når jeg snakket med dem i tlf. Så det skal jo bli morsomt å se hva den endelige prisen blir.
Senere fikk jeg høre fra foreldrene mine at de hadde hatt problemer med samme butikk da mor hadde fått en julegave av far derfra som ikke var i orden. De er hyggelige når du kjøper noe men hvis du må reklamere er de noen skikkelig drittsekker de to som driver butikken.
Jeg vet iallefall det at når linsa har kommet, skal jeg aldri sette mine føtter innforbi Fo2 på Kvadrat igjen.

Så over til bildene

DSC_0326 
Fine guttane mine på tur

DSC_0433DSC_0438 
Ein tur på ullandhaugtårnet for å se utsikten. Gibson vil også se.. :-)

DSC_0441 DSC_0440

 

DSC01342 
Til slutt et bilde av Gibson som nøt litt sommervarme igår :)

Neste oppdatering blir vell etter Danmark :-D

3 kommentarer:

  1. Sååå irriterende! Har og tenkt på Tamran sine linser, men mannen min - som er helt nerd når det gjelder elektronikk og "brune" varer sier det ikke er helt som anmeldelsene er - så nå er jeg sikker - det er bare å spare- men til Cannon da :) Takk for at du satte inn navnet på butikken - det er andre å velge i, så da tar vi de - satser på at servicen er bedre - det er mer motiverende å selge noe de har i butikken enn noe de må ta inn!

    Snakkes!

    SvarSlett
  2. Åhr, såååå surt med den linsa :/ Hater når det er sånn møkkeservice, høres akkurat ut som Expert i Skudeneshavn. De reklamerte med elektrisk grill til 1000kr utenfor butikken, men når vi kom inn kosta den plutselig 2000kr, tilbudet var fra dagen før liksom. Bah. Vi kjøpte den ikke da, bare på trass. ;)

    Fine bilder du har tatt da. :) God tur til Danmark, kos dere masse! :)

    SvarSlett
  3. Så dåligt gjort av affären. Förstår att du blir arg. Men det är bra att varna andra från att använda den då. Affären ska få veta att det kommer att kosta dem kunder i framtiden.
    Ha en skön semester i Danmark.
    Kram Lena m flock :)

    SvarSlett