tirsdag 28. september 2010

2 pinschere i hus

 

Igår kom Cora for å bo hos oss i 3 uker. Hun kom 16.30 tiden med Gerd Marit og Ellen. De leverte fra seg tingene, Cora og gikk ganske raskt. Må ikke glemme å si at Gibson (vi) fikk en veldig fin gave. Han fikk ny godbitpose med navnet sitt på som allerede er testet på kurset ikveld og så fikk han et halsbånd med brorsan brodert på. De har jo samme far Cora og Gibson :-) Har ikke fått bilder av det enda, men det kommer.

Når Gerd Marit og Ellen gikk begynte Cora å pipe og lete etter dem. Vi tok på dem selene og gikk en rolig men god runde i nabolaget. De var avslappet begge to og siden jeg hadde pølse med var de treningsvillige også.

Da vi kom inn igjen fortsatte Cora å pipe/lete litt rundt en liten stund før de fallt til ro. Gibson la seg i senga si og Cora la seg i stolen ved sofaen. Sovnet begge to. Etter et par timer soving gikk vi siste runden med de og jeg gikk på nattevakt. Var spent på hvordan dette skulle gå. Henning tok dem i hver sitt bur og sa godnatt. Cora hadde bjeffet litt i en periode men fallt til ro og sov hele natta.
Da Henning stod opp kl 06.30, våknet hun og bjeffet men ga seg etter en stund. Hun kan jo ikke rutinenen våre så det er jo ikke så rart. Henning går på jobb og jeg lufter hundene når jeg kommer hjem fra jobb. Da jeg kom hjem var det to glade hunder som kom ut av burene sine. Vurderte om jeg skulle ta dem hver for seg så de ikke giret seg opp før de skulle legge seg igjen. Men siden jeg var veldig trett etter denne arbeidshelga ble det samtidig. Det gikk veldig fint og når vi kom inn fikk de gå i burene sine igjen så jeg kunne få meg litt søvn. Våknet noen ganger av litt bjeffing. Cora vaktet på litt lyder utenfor og Gibson lot seg noen ganger påvirke. Men jeg var imponert over hvor bra det gikk. Stod ikke opp før 15. Da tok vi en runde ut og møtte Henning som kom hjem fra jobb. Etter runden ble det litt lek da de kom inn igjen. De har god tone og det er morro å se dem leke litt. Noe de aldri gjør når vi treffes ellers. Det er jo bare ute på tur og da er det bare løping sammen.

DSC_0102

                             DSC_0107

DSC_0109


Så fikk de hver sin oksemuskel i hver sin seng for å roe seg litt og få litt fred. Var spent på hvordan dette skulle gå siden Gibson vakter på ting. Etter en stund var han lei av å tygge på beinet sitt og gikk mot Cora, hun reagerte ikke og tygget bare videre. Da hun slapp det var han kjapp med å ta det. Da hun nærmet seg hans bein ga han beskjed at det ikke var greit. Han fikk litt “kjeft” og ga seg med det.

DSC_0119 DSC_0116 
                                  Cora                                                                      Gibson


Så var det litt kos i sofaen. Cora virker til å ha slått seg til ro og kom for å kose/leke litt med meg. Da kom Gibson også å ville bli med. Da hadde han benet i munnen og logret/laget godlyd. Slik han pleier å gjøre med oss også. Cora var litt usikker på Gibson hvordan hun skulle tolke dette her. Han ville jo ha benet for seg selv, mens nå pluselig sprang han glad rundt med det i munnen. Først bare gikk hun vekk fra han men etter en stund prøvde hun å leke/ta det fra han. Dette gikk fint.

DSC_0134

                                   DSC_0135

DSC_0145 
                “ Skal jeg ta beinet??”

DSC_0169 
                                               “Jeg prøver”


Så var det tid for en powernap i burene før vi skulle avgårde på rallylydighetskurset.
Som dere ser på bildene har Gibson fortsatt tape på ørene. Han har splitting ears IGJEN, er så lei av det der. Idag gikk tapen av i lek og han trengte bare riste seg en gang før det var blod over hele gulvet. Så måtte bare finne ny med en gang!

Da kurset var ferdig var  begge to utslitt. Cora lå i sofaen med oss og Gibson lå i senga si og snorket :-)

Må si meg imponert over hvordan Cora klarer seg. Hadde regnet med en stund før ting gikk seg til, men hun virker som hun har slått seg til ro. Idag har hun ikke pepet noenting og virker avslappet. Når de ble lagt for kvelden var det ikke en lyd!!

Rapport fra kurset kommer i neste innlegg forhåpenligvis imorgen. Nå er jeg trøtt og skal sove :)

1 kommentar:

  1. Hihi eg visste kva dere skulle få til gave:)
    SÅ bra at Cora har slått seg til ro! Skal sjå at det blir piping heime når ho skal flytta heim igjen:)

    SvarSlett